| Autor |
Wiadomość |
|
didny
Dołączył: 25 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Bytom Studia: Biotechnologia UJ Kraków
|
Wysłany: 25.11.2008, 21:03:00
Witam,
Jestem uczniem 3 klasy o profilu biol-chem i zastanawiam się nad studiami biotechnologicznymi. Jednak mam dylemat co do uczelni. Moim priorytetem jest UJ, jednak potrzebna mi alternatywa, jeżeli moje zamiary byłyby ponad moje siły. Insteresuje mnie najbardziej biotechnologia związana z mikrobiologią i genetyką. Które uczelnie mi polecacie? Jak jest z progami na róznych uczelniach? Gdzie warto..? Tyle pytań
Pozdrawiam
Didny
|
kasia_z
Dołączył: 10 Paź 2005 Posty: 14 Studia: Biotechnologia PG Gdańsk
|
Wysłany: 25.11.2008, 21:47:11
Hej!!!
Może i PG Ci nie odpowiada, bo jest daleko od UJ, to napisze jak to wygląda u nas:D
Ogólnie na początku musisz się "przemęczyć", pewnie jak wszędzie, przez matme fize wszelakiego rodzaju chemie i inzynierie chemiczna. POtem sa mikro i inżynierie genetyczne.
Specjalizacje są trzy od 4 roku:
-biotechnologia i analiza żywności
-biotecvhnologia leków
-biotechnologia molekularna
i na tej ostatnoej najwięcej jest genetyki i inżynierii. Zagadnień, które cię interesują. Dyplomy głownie w katedrze Mikrobiologii i pokrewnych..
Dla zainteresowanych poleca ogólnie biotech, warto przemęczyc się 3 lata by robić co sie lubi 
|
valparen
Dołączył: 26 Lip 2005 Posty: 346 Skąd: elbląg Studia: Biotechnologia UG-AMG Gdańsk
|
Wysłany: 25.11.2008, 23:25:29
>Dla zainteresowanych poleca ogólnie biotech, warto przemęczyc się 3 lata by robić co sie lubi
yyy... tylko po co, jeśli można szybciej, bez babrania się w różnych chemiach, fizykach, maszynoznawstwach i inżynieriach?
Patrz pod kątem zainteresowań i przydatności - pod jakim kątem chcesz się zajmować genetyką/mikrobiologią? Genetyka człowieka? inne zwierzaki? rośliny? mikro - tu też jest w czym wybierać
|
Matt
Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 139 Skąd: Biała Podl. Studia: Biotechnologia UMCS Lublin
|
Wysłany: 25.11.2008, 23:46:43