ArtykułyGMOSłownikPracaStudiaForum
Aktualności:Organizmy transgeniczne, GMOKlonowanieKomórki macierzysteNowotwory, rakWirusologia, HIV, AIDSGenetykaMedycyna i fizjologiaAktualności biotechnologiczneBiobiznes

Opinie i komentarze Biotechnologia UWM Olsztyn

Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

iwcia | 2008-02-04

Hej! A jakie są specjalności na biotechnologii?

oś | 2008-02-03
ja pie*** jakie dziecinne kłotnie :D To moze i ja powinnam zacząć mówić ze ochrona srodowiska na wydziale ośir jest gorsza i wogole do niczego bo bez tradycji itp itd nie to co na wkśir najstarszym wydziale na uniwerku, ale po co?? każdy wiedział co wybiera idąc na studia. jak żle wybral jego problem

nata1802 | 2008-01-29
wyluzuj!nie mowie kto tu jest lepszy czy gorszy...chodzi mi tylko to zeby nie mylic pojec!!to tyle

hanussia | 2007-12-29
ja nie wiem wy na biotech na biologii uwazacie sie za kogos wielkiego!!!! a co myslicie ze ktos z noza jest gorszy tylko dlatego ze jakas pani doktok z noza sie na was (rzekomo) uwziela???? ja baaardzo lubie swoj wydzial (Nauk o Żywności)i uwazam ze nasza kadra jest zaje***ta bo ma ogromna wiedze i potrafi ja przekazac praktycznie nie tylko teoretycznie!!!

aaagnieszkaa | 2007-12-27
Witaj Rafał!
Fakt nie ma to jak biotechnologia w ochronie....tak sie zastanawiam z którym rafałem mam do czynienia;)
aga

karol | 2007-12-24
Jestem studentem III roku Biotechnologii - jestem w trakcie pisania pracy licencjackiej. Nie żałuję tego, że wybrałem akurat takie studia, na tej uczelni. Kierunek jest interesujący, w przedmiotach ścisłych rozwijający wszechstronnie. Warunki stwarzane na wydziale, jak i pokrewnych katedrach są wyśmienite. Nie jest to kierunek łatwy, wymaga cierpliwości, zaangażowania i spędzonych godzin, a czasami dni nad książkami, jednak trzeba sobie zdać sprawę, że jest to pewna przyszłość, a trud i wysiłek na pewno nie pójdą na marne.

rafal | 2007-12-14
pffffffff, a ja jestem na ochronie środowiska, specjalnosc biotechnologia w ochronie srodowiska! :)
Smieszne te wasze kłutne czy to jakies noze czy tam biologia ! :P

Biotechnologia w ochronie srodowiska to jest cos :P

nata1802 | 2007-08-25
a jesli chodzi o ludzi studiujacych na nozu!!nie wprowadzajcie innych w bład mowiac ze studiujecie bt!!niektorzy pisza ze nie maja kompleksu zwiazanego z wydzialem swoim ale czemu zamaist mowic prawde ze studiujecie na nozu najpierw wymieniacie biotechnolgie??

nata1802 | 2007-08-25
jaka biotechnolgia z noza??o czym wy mowicie??na tym wydziale nie ma czegos takiego!!ludzie nie mylcie pojec.bo przeciez jakbym zrobila spcejalizacje biotechnologia w medycynie to co ?moge mowic ze jestem lekarzem??litosci!biotechnologia na uwmie jest tylko jedna na wydzaile biologii!!

1984 | 2007-06-29
Życzę udanych wakacji wszystkim biotechnologom i biologom z UWM'u a szczególnie 4 rokowi biotechnologii. Aż trudno uwierzyć że to nasze ostatnie wakacje - wykorzystajcie je jak najlepiej żeby było o czym opowiadać:)

tan | 2007-05-31
śmieszy mnie poziom tych wypowiedzi, czytam i czytam o wojnie między wydzialami BT (NOŻ) i BT na wydziale Biologii, o tym że dr W i dr A "męczą" studentów z wydziału Biologii co do pani W to się zodzę bo widzialam na własne oczy, ale studenci też winni ( nie potrafią się podpisać na sprawozdaniu ;/ ) dajcie sobie spokój i może dzielcie się opiniami na powżniejsze tematy ?
A co do teggo "psychiatryka" z wcześniejszego postu, śmiać mi się chce kiedy NOŻ jest tak określany taaaaak nie ma to jak poziom

ja | 2007-05-16
A mi się chce śmiać jak czytam wypowiedź muchy . Przestań bronić tych kolesi od was z wydziału ja popieram opinie moich przedmowców. Może terror to za dużo powiedzine ale tak niesprawiedliwego i mściwego zespołu naukowców nie można znaleźć chyba na żadnej z katedr UWM. Wymagania a zachowanie w stosunku do drugiego człowieka to dwie różne sprawy. Wyzwiska i krzyk chyba nie wchodzą w zakres kompetencji żadnego nauczyciela pracującego ze studentami. Jeżeli sie ktoś nie nadaje do pracy ze studentami to niech zamknie sie laboratorium i robi swoje. Przez mściwość niektórych osób na tej katedrze miałem powarzne problemy tylko przez to , że powiedziałem prawde komu trzeba o ich zachowaniu. Tak więc reasumując mucha przed tym jak zaczniesz komuś ubliżać od idiotów przyjżyj się tej drugiej stronie i zasięgnij opini innych ludzi. Chociaż faktycznie można ci to wybaczyć w końcu pare lat w takim gronie to można zapomiec o dobrym wychowaniu. Pozdrawiam całą biotechnologie na biologii:).

mucha | 2007-03-30
Jestem na V roku biotechnologii żywności. Przez przypadek znalazłam się na tych studiach. Nie żałuję. Nie wiem, czy znajdę pracę w zawodzie, ale było warto pokonać tą droge. Jak czytam te niepochlebne opinie o prowadzących zajęcia (szczególnie wypowiedzi studentów z biologii) to śmiać mi się chce. Pogrom? Terror? Jeśli ktoś przychodzi nieprzygotowany na ćwiczenia (no bo ciężko poczytać dzień wcześniej skrypt) to nie dziwię się, że prowdzący się denerwuje. A wtedy bywa różnie. Jak ktoś jest średnio inteligentny, chętny do pracy i nie jest bezczelny, to da sobie radę w każdej sytuacjii i z każdym prowadzącym. A jeśli ktoś taki nie jest to co robi na studiach?? Może trzeba było iść do zawodówki i od razu do roboty. Ja w każdym bądź razie wspominam miło dr Wiś...i dr Ada... i wszystkich innych. Pozdro dla nich :)

biobio | 2007-03-14
Biotechnologia na UWM jest naprawdę bardzo ciężka ale nie można porównywać tego kierunku z biologią , bo pomimo tych samych przedmiotów, które występują na obu tych kierunkach różnią się one stopniem trudności. Ja skończyłam zarówno biologie jak i biotechnologie na UWM i nie zgadzam się z komentarzami typu .. biotechnologia jest trudniejsza niż biologia ". Oba te kierunki są trudne i dopiero osoba, która je poznała sama na własnej skórze powinna się wypoiwiadać. A jeżeli biotechnologia jest tak trudna to co powiecie o medycynie ludzkiej??? Na koniec chcialabym dodać,że pomimo,
iż niektórych wykładowców czy prowadzących nie lubicie to i tak zatesknicie za nimi.

bio222 | 2007-03-04
Witam wszystkich!!! jestem na 5 roku Biotechnologii Żywności (NoŻ) i już nie mogę czytać tych wszystkich lamentów!!!!! OK- kierunek jest ciężki a prowadzący wymagający ale bez przesady! a jeśli chodzi o dr inż. W..... i dr inż A..... to owszem są WYMAGAJĄCY na ćwiczeniach ale ja przerabiałam o wiele gorszych prowadzących jak choćby ćwiczenia z mikrobiologii u prof. "EZA" jak ktoś miał z nią ćwiczenia to wie o czym mówię!!! a tak naprawdę kadra z bio to wspaniali ludzie z ogromną wiedzą i dużym poczuciem humoru(włącznie z dr W... i dr A...!) tylko trzeba poznać ich bliżej! jak ktoś na ćwiczeniach kombinuje z wynikami albo oszukuje to niech później nie płacze że ma "pod górkę". nie zgadzam się z "buziaczek" że studenci są nieprzyjaźni- owszem są różni ludzie i różne charaktery ale tak jest wszędzie! a większość studentów bio to super osoby które potrafią się uczyć i świetnie bawić-bo przecież wszystko jest dla ludzi- tylko trzeba umieć to połączyć!! a co do ćwiczeń-tam dostajemy stare(przeterminowane) odczynniki, enzymy i dlatego część wyników wychodzi źle a konsekwencją tego są zwroty sprawozdań!!! znam z doświadczenia! POZDRAWIAM całą KATEDRĘ

buziaczek | 2007-02-03
nie przesadzacie trochę z tymi negatywnymi opiniami na temat prowadzących ćwiczenia w katedzre Biotechnologii Żywności z WNŻ..?nie zawsze tryskają radością, ale przecież każdy może mieć zły dzień..!tak w rzeczywistości to wspaniali ludzie i mają ogromną wiedzę..ja ich podziwiam i uważam, że jeśli robią coś nie tak, to mają do tego prawo..przecież są też tylko ludźmi..i wiem jedno, że są o wiele bardziej przyjaźni niż sami studenci biotechnologii żywności (NoŻ)!!!
Pozdrowienia dla całej kadry Katedry Biotechnologii Żywności!!!

również84aleXX | 2007-02-01
Przypomnijcie sobie nasze początki - chemię , biofizykę , matmę - tak naprawdę to chyba narzekaliśmy na wszystkich prowadzących , każdy nam jakoś zawinił :)
Napiszcie co chcielibyście zmienić - ale czekam na konkrety a nie banały w stylu " usunąć panią W. " Bo wiecie , że w końcu zostalibyśmy zupełnie sami bez kadry :) Póki jeszcze tu jesteśmy - możemy coś zmienić na lepsze. Zastanowię się i też napiszę tutaj jak mi coś wpadnie do głowy.

również84aleXX | 2007-01-31
I skoro już wszystkie bloki na NOŻ macie za sobą a teraz specjalizujecie się np. na roślinkach nie piszcie takich rzeczy !!! Zróbcie to dla nas - swoich kolegów :) z BT mikroorganizmów , bo to my jeszcze nie raz zetkniemy się z wymienianymi prowadzącymi i nie chcemy pogarszać atmosfery . Jak macie takie koszmarne wspomnienia to postarajcie się o nich zapomnieć .
To samo dotyczy - obecnie już pani dr N.- z którą mieliśmy ćwiczenia z fizjologii zwierząt . Z tego co słyszałam skarżyliście się komuś że byliście na tych ćwiczeniach źle traktowani . Nie wiem czy to prawda ale w ten sposób również trochę zaszkodziliście osobom - rocznik 84 - które właśnie wybrały sobie BT zwierząt .
Ludzie , nie bądźcie dziecinni !
Powodzenia wszystkim w kończącej się już prawie sesji :)

również84aleXX | 2007-01-31
Hej Kochani !- dość już tego obsmarowywania pani W i kilku innych osób , da się przeżyć :)
Jestem właśnie na specjalności BT mikroorganizmów ( czy też , jak ma być niedługo BT przemysłowej " ) i teraz to już tak źle nie wygląda . Tak często wspominana Pani Doktor stawiała nam w tym semestrze nawet 4 z odpowiedzi !!:)
Sprawozdania nadal się poprawia ale cóż - każdy ma swoje dziwactwa .

xy84 | 2007-01-18
Czy sa osoby , które znalazly pracę w swoim zawodzie po biotechnologii na wydziale biologii ? Jezeli tak, podzielcie się prosze swoimi doświadczeniami i refleksjami na temat tego, jak wygladalo wasze poszukiwanie pracy, jakie byly możliwości a jakie przeszkody na rynku pracy. Wielu sądzi że specjalizacja "biotechnologia żywności" daje największą szansę na pracę w zawodzie. Nasuwa mi sie pytanie, czy student wydzialu biologii w.w. specjalizacji może konkurowac ze studentem technologii żywnosci uwm , który również ma możliwość zdobycia tytulu biotechnologa żywnosci. Wreszcie czy nasi studenci nie wypadają kiepsko na tle absolwentów politechnik skladających aplikacje do browarów, mleczrni itd.

12345